REC0110650 |
Scratch: Programació per a principiants |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2021 - 15/7/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2020 - 01/07/2021 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
60
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El curs s'organitza en temaris, al final de la qual, els participants han de lliurar diverses activitats que reforçaran el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant el curs, es crea un espai de debat sobre el mateix temari on es poden apuntar el dubtes que apareixen durant el curs. L'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no de l'alumne.
Aquest curs de programació bàsica és eminentment pràctic, i si bé és important entendre els conceptes, és del tot necessari la realització dels exemples i dels exercicis presentats en la documentació. Si no es fa així, és complicat assolir els coneixements que es presenten i avançar en un futur, de forma autònoma, en conceptes de programació més complexes. Com més programes més aprens.
Scratch és un llenguatge de programació visual, creat per la gent del MIT i enfocat als més petits, de 7 anys a 99 anys amb el que es poden crear històries animades. Scratch a l'aula serveix entre altres coses para:
Desenvolupar el pensament lògic i algorítmic
Desenvolupar mètodes per solucionar problemes de manera metòdica i ordenada
Tenir la possibilitat d'obtenir resultats complexos a partir d'idees simples
Treballar cadascú al seu ritme en funció de les seves pròpies competències
Aprendre i assumir conceptes matemàtics: coordenades, variables, algorismes, aleatorietat
Aprendre els fonaments de la programació
Usar diferents mitjans: so, imatge, text, gràfic?
Possibilitar l'aprenentatge col·laboratiu a través de l'intercanvi de coneixement
|
| |
Objectius |
Utilitzar l'ordinador com a eina pedagògica, amb la creació de presentacions i simulacions de conceptes lligats a la física, matemàtiques, tecnologia,...
Conèixer l'Scratch com a eina de programació.
Descobrir i conèixer els usos pedagògics d'aquesta eina i compartir-los.
|
| |
Continguts |
Mòdul 0. Algoritmes i programes
Mòdul 1. Què és Scratch?com s'obté. Descripció interfície de programació.
Mòdul 2. Els primers programes. Funcionament del blocs.
Mòdul 3. Els blocs iteratius i condicionals.
Mòdul 4. Variables
Mòdul 5. Interacció entre objectes
Mòdul 6. El llapis
Mòdul 8. Sensors
Mòdul 9. Llistes
Mòdul 10. APP Inventor
Per tal de resoldre els dubtes que li van sortint a l’alumnat, aquest disposarà dels:
1. fòrums creats per tal efecte i la
2. disponibilitat d’efectuar connexions remotes amb el tutor, via Meet
|
| |
Observacions |
Preu:60€,socis 45€
|
| |
Avaluació |
Mòdul1. L’usuari a de presentar la documentació necessària per justificar que té instal·lats tots els elements necessaris per la realització del curs.
Mòdul 2-9. L'usuari ha d'entendre els conceptes dels diferents amb la presentació de diversos exercicis. Es valorarà la utilització de:
Estructures de Decisió
Estructures d'iteració
La creació de jocs senzills i animacions amb seqüència, estructures de decisió i iteració
La utilització d'estructures d'iteració Iteracions
Programació orientada a esdeveniments
Saber establir els Requeriments del programari, disseny i implementació
La utilització correcte de variables
La utilització de Procediments i funcions, generalització
La estructuració modular dels programes (modularitat)
LA utilització dels recursos de Sracth.
Mòdul 10. No hi ha activitat d'avaluació, només es tracta de veure les similituds amb l'Scratch
|
| |
Requisits de certificació |
El participant aconseguirà una avaluació positiva per aconseguir el certificat del curs en:
-Haver entregat i participat en totes les activitats proposades com obligatòries pel formador i que conformen el pla d’avaluació. Val a dir que també hi haurà activitats voluntàries que permetran al participant aprofundir més en els continguts del curs
-Haver omplert i entregat l’enquesta de grau de satisfacció al final del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de cicle superior de primària i secundària obligatòria i formació professional
|
| |
E-mail |
secretariaAEIC@gmail.com
|
| |
|
|